Het gebruik van Sociale Media is niet meer weg te denken in de hedendaagse samenleving en haar internetgebruik. Steeds meer informatie bereikt ons via platforms zoals Facebook, Twitter en LinkedIn en deze platforms dienen steeds vaker als startpunt voor verdere online onderzoek naar bijvoorbeeld uw website en daarmee uw producten en/of diensten. Alleen, welke kanalen kunt u het beste gebruiken? En hoe zet u deze het beste in? Daar is waar ons team bijspringt: Wij kunnen de Social Media kanalen voor uw bedrijf indelen en beheren voor een optimaal resultaat.
Welke vormen van Social Media zijn er?
De bekendste vormen van Social Media zijn de sociale netwerken Facebook, Linkedin en Twitter, maar denk ook aan Google+, YouTube, Instagram en Tumblr. Ook een blog valt onder Social Media, het omvat eigenlijk alle manieren waarop u kunt communiceren met uw (potentiële) klanten.
Welke Social Media kanalen zijn geschikt voor u?
Afhankelijk van uw bedrijf en de markt waarin u actief bent bepaald u de juiste kanalen. Voor een B2B bedrijf zijn weer andere kanalen belangrijk dan een B2C bedrijf. Daarnaast is het soort product wat u verkoopt ook belangrijk bij de keuze van uw Social Media strategie. Zo kunt u beter kiezen voor Instagram dan LinkedIn als u bijvoorbeeld sneakers verkoopt.
Adverteren
Daarnaast kunt u er ook voor kiezen om te adverteren op bijvoorbeeld Facebook en LinkedIn. Met een klein of groot budget kunt u bepalen welke doelgroep u wilt bereiken. Ook kunt u het doel van uw campagne bepalen, wilt u bijvoorbeeld meer likes? Of wilt u liever meer aankopen op uw webshop realiseren via een betaalde advertentie? Wat uw doel ook is, wij kunnen u helpen met deze advertenties en er voor zorgen dat u de juiste personen bereikt.
Wilt u meer informatie over Social Media of wilt u advies voor uw bedrijf? Neem dan contact met ons op.